سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرآن مجید2

ارسال شده توسط در 92/10/14:: 5:56 عصر

 

حتما شنیدین که میگن "پول  پول میاره" خوب نظرتون چیه ؟

خیلی چیزها هستن که پول رو میارن

اما احتمالا شماهم بامن هم نظر باشین که  یکی از راحت ترین وبی دردسر ترینشون خود پوله

نمونه ش همین آگهی های تجاری فراوون بانکهاست که میگن مادر عرض دو یا سه سال پول شمارو مثلا دوبرابر میکنیم

اما اونایی که حرفه ای ترن معتقدن که بازده این پول خیلی بیشتره وبه هرحال اون بانک هم قاعدتا مقداری از سود رو برای خودش برمیداره.

به هرحال برای شروع هر فعالیت سودآوری سرمایه اولیه هم یک فاکتور بسیار مهم محسوب میشه. برآورد سرمایه اولیه هرکاری خودش یکی از مهم ترین فاکتور های سود آوری یا به عبارتی کارآفرینی هست.

 

اما سؤال دوم رو اینطور مطرح میکنم که : آیا فقط پول هست که میتونه پول بیاره  و زیاد بشه ؟

آیا به نظر شما "علم" نمیتونه "علم" بیاره؟

 


قرآن مجید

ارسال شده توسط در 92/9/26:: 7:54 صبح

 

بسم الله الرحمن الرحیم

میگه اصول دینت رو میشناسی؟
میگم خوب معلومه 5 تا است اول توحید دوم عدل سوم ....

میگه خوب اینو که به یه بچه پنج ساله یاد میدن .

- منظورت چیه؟

 - میتونی راجع به هر کدوم از اصول دینت دوتا آیه قرآن هم بخونی؟ 

حفظ موضوعی قرآن کریم

 

 

.....ادامه دارد


میزان اعمال مهم است

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 91/6/14:: 9:21 صبح

 

بسم الله الرحمن الرحیم

میزان سنجش یا همان نظام و مبنای ارزشی در افکار و اعمال ما اهمیت دارد .

این روزها توفیق شد در مسابقه «خانواده قرآنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد» شرکت کنم. یکی از بخش های مسابقه مفاهیم بود و خواندن کتاب «تفسیر ساختاری قرآن کریم» نوشته محمد خامه گر جلد6. انصافا نکات جالب و نوی در این کتاب دیدم. (البته ما معمولا آنقدر ها تفسیر نمی خوانیم و کلا نا آشناییم با قرآن!!!) 

یکی از چیز های جالب؛  تفسیر سوره قارعه بود. در این سوره آیه فاما من ثقلت موازینه... قرار دارد که من همیشه ترجمه آنرا به شکل :«هرکس نامه اعمالش سنگین تر است به بهشت و زندگی راضیه می رود و هر کس نامه اعمالش سبک تر است به جهنم».

در این کتاب می گوید موازین جمع میزان است یعنی ملاک سنجش. پس در قیامت آنچه مورد قضاوت قرار می گیرد ملاک ها و مبناهای اعتقادی و رفتاری فرد است. اگر ملاک ها و مبناهای فرد سنگین باشد یعنی به خدا نزدیک تر باشد بهشتی و اگر سبک باشد یعنی به دنیا نزدیک تر باشد جهنمی خواهد بود. پس اعمال بر پایه آن ملاک و معیاری که بر مبنای آن انجام شده مورد بررسی قرار می گیرد. عمل بر پایه ملاک دنیوی به سرای باقی نمی رسد چون سبک است (شاید معنای ابتر در حدیث پیامبر اعظم ص هم همین باشد که فرمودند هر کاری که با بسم الله شروع نشود ابتر است. ابتر یعنی دم بریده بدون ادامه و شاید منظور آن باشد که که دنباله ندارد و به همین دنیا محدود می شود یعنی کار های بدون یاد خدا به سرای آخرت نمی رسد)

 


تفسیر عرفانی قرآن

ارسال شده توسط محمد علی خدادوست در 90/5/18:: 7:38 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

تفسیر عرفانی قرآن

برای کسانی که به کلیات زندگی و آفرینش می اندیشند و سؤالات کلی و فلسفی برایشان پیش می آید یا زیاد پیش می آید و معمولا هم جواب آنها را به آسانی نمی توانند پیدا کنند؛ عرفان -در حد ما عرفان نظری- بسیار کارساز است و جواب های قانع کننده ای در آستین دارد. تفسیر عرفانی قرآن به بهترین وجه می تواند روح تشنه آنها را سیراب سازد و یکی از وقایع تاریخی که اتفاق افتاده اما باورش بسیار سخت است، ناتمام ماندن  جلسات تفسیر عرفانی امام (ره) از تلویزیون بر اثر اعتراض برخی روحانیون  است! امام (ره) که تفسیر را از سوره مبارکه حمد آغاز می کنند آنقدر فرصت نمی یابند تا بسم الله را به آخر برسانند و مجبور به ختم آن می شوند.

این روزها حدود ساعت  هفت و نیم عصر برنامه ای تفسیری با اجرای دکتر منصوری لاریجانی از شبکه 4 پخش می شود. مهمان برنامه هم دکتر غلامحسین اعوانی است و تفسیری بر پایه آموزه های عرفانی-فلسفی است. خیلی برنامه زیبایی است برای آنها که به مباحث کلی خلقت و زندگی علاقه مندند.

همین روزهای گذشته بحث در مورد خلقت آدم (ع) و قضیه سجده ملائک و ... بود و دکتر منصوری از مهمان برنامه پرسید:

خداوند به ملائکه دستور داد به آدم (ع) سجده کنند، شیطان که جن است آن وسط چکار می کرد که به آدم(ع) سجده نکرد؟ دکتر اعوانی چیزهایی گفت ولی خود دکتر منصوری از قول استاد ملاصدرا (شیخ بهایی) که برای ملا صدرا هم چنین سوالی پیش آمده بود گفت که شیطان بعدی از وجود خود آدم است. آدم فرقش با ملائکه همین است که ترکیبی متضاد است و تکامل وی از میانه همین تضاد بر می خیزد و...

نکته مهم این برنامه آن است که برخلاف اکثر برنامه های مجری محور تلویزیون و رادیو؛ که مجری ها بی سواد و بی ادب و پررو هستند و به مهمانهای برنامه احترام نمی گذارند؛ مجری این برنامه یعنی دکتر منصوری علاوه بر اینکه بسیار باسواد و استاد موضوع عرفان و فلسفه است بسیار محجوب و با شخصیت است.


دانلود ترتیل قران کریم

ارسال شده توسط در 89/8/25:: 9:28 صبح

چون لینک دانلودی که برای ترتیل استاد شیخ ماهر گذاشتم به تفکیک سوره بود دوتا لینک دانلود یکجا برای کل جزء30 هم ازایشون می ذارم امیدوارم مورد استفاده قراربگیره (اگر کیفیت افت داشت یامشکل دیگه ای احیانا بود به بزرگی خودتون ببخشین ):

لینک  اول :ترتیل جزئ30 با صدای شیخ ماهر المعیقلی    (با کیفیت استریو   22KHz        و64kbps         باحجم   20Mb)

لینک دوم: (با کیفیت مونو      11KHz        و16kbps         باحجم   5  Mb)


اثر سینرژیسم مثبت

ارسال شده توسط در 89/8/24:: 10:1 صبح

سلام

 اولا خوشحالم که ارسالی نو  از دوستی جدید داریم (از یار آشنا نفس آشنا شنیدیم)که به نظر من درستش همینه یعنی وقتی کسی برای خودش یک ماموریت بزرگ ومثلا جهانی متصور باشد ناگزیر است از ارتباط با دیگران وهمکاری .یک وبلاگ قوی با افکار وسلیقه های متنوع تر  خیلی بهتر است از چند وبلاگ متوسط (یک ده آباد به از صد شهر خراب!!)

دوم اینکه چندروز پیش از طریق یکی از دوستان با نام یکی از قراء بزرگ قرآن  (که چندوقت پیش صداشو در یک تله فیلم به نام حبیب شنیده بودم) ولینک دانلود ترتیل خوانی ایشون  به تفکیک سوره  آشنا شدم
استاد شیخ ماهر المعیقلی یکی از امام جماعت های مسجدالحرام.
آدرس کلی دانلود ها اینه که به جای شماره آخرش شماره سوره رو قرار می دین.جهت آشنایی سوره توحید رو با هم می شنویم.





بازدید امروز: 18 ، بازدید دیروز: 54 ، کل بازدیدها: 935004
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ